Mjölk

På senaste tiden har jag haft ett behov för mjölk och idag tror jag att jag drack det, rent ur glas för första gången på ett år. 2 glas dessutom, och vad händer? Jo, magen krampar så mycket att hela kroppen krampar och man kan säg att jag dog av och sov en halvtimme. Nu […]

Best friend

Jag och Chila har spoonat. Innan dess låg hon med tassen på mitt hjärta och vilade hakan på min hand. Om det är för att hon inte är på topp, eller för att hon gör sitt bästa för att kurera min ensamhet vet jag inte. Men jag tror vi båda mår lite bättre. Fina fina […]

Bize her yer Trabzon

Ja, Trabzon är överallt. När till och med jag har på mig deras matchtröja, då… Kommit hem från stallet och en galopptur. Det gick aningens fort på vägen hem, och allt i Luxus sina hovas hamnade i mitt ansikte, så vad gör man? Jo, man begraver ansiktet i Apollos hals och hoppas att han bara […]

Söndag

God morgon, hej hej hallå. Jag ska erkänna mig trött även om jag sovit helt ok, men jag tänker att det gör inget. Det är söndag och jag är ledig. Det är väl ok att vara lite långsam då? Vi ska snart till stallet, jag har dammsugat och när vi kommer från stallet tänkte jag […]

Yok, artik yok.

Jag hittar inte rätt remix, eller så låter det bara inte bra nog via youtube och datans högtalare. Men jag får rysningar. Jag känner hur allt vibrera, och vet också när jag minns när jag reagerade över texten senast. Just i den sekunden då jag flyttat från ett kontor till ett annat, och hur det […]

Ensam AB

Det har varit en lång dag, en späckad sådan. Full rush, cashguard som strulat och praksisuppläring, stall och mockning… Just därför har jag svårt att roa ner och slappna av. Istället granskar jag mig själv på alla möjliga sätt, och det bästa vore om jag kunnat stanna i duschen – kan man bo i duschen? […]