Från hyper till normal – hunden alltså.

Hur lugnar man en hyper valp? Jo, man ser till att han äter. Sedan kastar man en gummileksak runt och ut på golvet några gånger och vips, så ligger han stilla bredvid dig. Men det är ju fortfarande bara inte att mata valpen –  nej. Han äter fortfarande bara kött och från ren, helst nydiskad skål. Dricker bara kallt, nytt vatten och helst, ja helst ska man vara i närheten också.  Nu är kan vi säga att  hunden lugnat ner sig, än så länge sover han inte men försöker bara partera en boll. Rätt bra med tanke på utgångspunkten.

Jag då? Jag försöker sysselsätta mig. Det går sådär. Funderar på att sätta på tvn och lägga all energi på att förstå vad som säger i den dagliga såpoperan. Varför inte liksom? Imorgon börjar jag tidigt, vanligtvis har jag alltid senvakter på onsdagar men inte denna vecka, vilket är skönt. Med andra ord har jag en anledning att snart ta med mig byrackan och lägga mig och sova. Det är varudag i morgon, mjölkbeställning och mycket jobb. Precis vad jag behöver.

Kommentera

