Söndag

Rastlösheten tickar inom mig som en äcklig bomb. Det känns som om jag knapp sovit och det sista jag vill är att äta. Jag vet, jag borde och jag ska, första ska jag bara komma på något som jag kan tänka mig tugga utan att bli illamående. Det är söndag  och stressen är ett faktum. Jag gillar inte söndagar, det är verkligen en av de värsta dagarna som finns.

Har städat, packat en del och tagit sol. Klockan är två på eftermiddagen och jag önskar att den var två på natten i stället så jag sov och inte tänkte. Det sker för mycket och jag vet inte riktigt var jag ska börja, i vilken ände eller med vad och med vem. Hur jag än vrider på ting så blir allt bara fel och skulden hopar sig rätt i svalget. Skuld för att jag inte är på plats, på många platser, skuld för att jag känner som jag gör… Och jag vill bort. Bort, eller jobba. Den här månaden jobbar jag fyra lördagar, och har egentlig bara en dag fri då butiken är öppen. Det är fint med jobb. Helt ärligt, vet jag inte vad jag skulle göra utan det.

Kommentera

