Low battery

Energin nivån är låg, på pcn, på telefonen och på mig.

Fick rida idag, och gissa om det var underbart. Hade en av ponnierna som handhäst, vilket går otroligt bra. Apollo blir lite irriterad ibland bara, men annars är det inga problem. Vi red i en annan dal än vad vi vanligtvis gör, lite längre väg samt en ordentlig sträcka med branta backar. Apollo behöver det, minst sagt. Han är fet, och då är jag snäll. Men, det är sommar, och värre vore det om han var tunn. Eller hur?

På tisdag sker det. Cihan åker till Ankara för att ansöka om visum för att komma hit till mig. Jag spyr av bara tanken på att vår närmaste framtid ligger i en helt okänd människas händer.  Det är så äckligt, för det verkar inte finnas någon logik i hur dom ger eller inte ger visum. Vissa får uppehållstillstånd när partnern går på socialbidrag, andra blir bara nekade trots att partnern tjänar bra. Vissa får vänta ett år, andra 2 veckor. Jag spyr, alltså. Rätt ut. Kanske inte konstigt att jag har ont i magen? Cihan har ränt runt Trabzon för att skaffa allt man kan tänka sig, även sådant som inte står på checklistan. Jag tror han är lika nervös som jag.

Nu ska jag göra något tänkte jag. Typ ladda telefonen, typ äta godis (för då kanske jag orkar gå ner och ta sol?) typ… jag vet inte. Hunden har föresten duschat för första gången idag. Han fick låna mitt schampoo och verkade förnöjd så länge vattnet rann över honom. Sedan blev det kallt. Stackars liten. Nu vet han vad jah genomgår flera gånger i veckan…

One thought on “Low battery

Kommentera

