Tisdag

C har blivit grillad på ambassaden plus trampat runt i Ankara. Jag har jobbat med hjärtat i halsgropen, samt hämtat nycklarna till min nya lägenhet. Fytterackern, jag sa ju att det skulle ske ting i juni. Eh ja… jag ska alltså flytta, bo själv och göra det tills, om Cihan kommer.

Men, först ska jag måla. Har en liten vision om hur jag vill ha det, så jag hoppas att det blir så! Hur det blir får ni väl se, likadant kan jag ju anstränga mig att ta lite före och efter bilder. Jag är nervös. Blir jag vuxen nu? Innebär det att man får vuxenpoäng och mer därtill? Jag menar, jag jämför kylskåp och olika toner av vitt. Jag har köpt microvågsung, dammsugare och drickesglas. Tallrikar och stekpannor. Fytterackern. Jag blir nästan förvånad över mig själv.

Om två veckor, 14 dagar ska vi få svar angående visumet. Och vet ni hur dom svarar? Jo, via mail eller SMS, SMS! Jag kommer att dö. Och jag tycker synd om C som inte vågade sova natten till idag då han var rädd att inte vakna i tid till sitt flyg i morse, vandrat runt i staden hela dagen och väntar nu sista timmarna innan han får gå ombord planet tillbaka, som inte landar förrän efter midnatt. Gud, bara tanken på ett ja gör jag får svindel. Hur ska vi kunna vänta i 2 veckor?

8 thoughts on “Tisdag

  1. Ja, det dar som du raknade upp gav ju garanterat vuxenpoang! Grattis till den nya lagenheten ocksa, hoppas att du/ni kommer att trivas dar! Men ar det alltsa turistvisum som C har sökt? Det borde val inte vara sa svart att fa, eller? Ar saker pa att han kommer att fa det i vilket fall som helst! 🙂 För hur lange har han sökt visumet? Kram!

  2. Hmm, skrev precis en kommentar men den syns inte? Testar och gör ett nytt försök för att se om det jag skriver kommer fram eller ej!

  3. grattis 🙂 hoppas han får komma, vilket jag verkligen tror eftersom ni egentligen inte har något som hindrar det vad jag vet? så det kommer nog gå bra, blir riktigt glad här hemma nu för din skull 🙂

Kommentera

