Cravings

Alltså, det är irriterande att inte ha kylskåp (det är påväg, och borde komma snart) för man blir aningens begränsad. Och inte aningens. Jag har nu lust på ALLT. Ost, glass, mjölk… Jag menar, gröt skulle ju vara hur gott som helst nu. Mannagrynsgröt eller havregrynsgröt. Varför inte ris och kuru fasulye? Eller digestive kex med ost? Varma mackor…

Eller, varför inte Beyti, eller köften som jag och C åt i Trazob? Mercimek soppa, och inte den på påse alltså, och blomkål. Nu vill jag ha blomkål också. Faktist är det sjukt gott att hacka kokt brokkoli, blanda ner den i yoghurt med vitlök i. Ohja. Och så potatismos med spenat i. Uuuh. Och så lite sütlac på det. Gud, tänk vilken röv jag skulle haft om jag bodde i Turkiet. Jag är seriös när jag säger att jag äter KONSTANT där nere, och mest mat faktist. Inte choklad, inte socker utan mest mat.

I Istanbul åt jag säkert 4, 5 gånger per dag. Oftast varm mat. Och bra mat, enda gånger jag var inom Burger King eller Donken var för att äta glass. En glass om dagen blev det faktist. Plus all mat som jag räknat upp nu. Plus plus plus…

Nej, jag borde verkligen lära mig laga mat. Den maten jag gillar.

One thought on “Cravings

  1. Vad kul! 🙂 Då får vi hoppas att du får ett kylskåp snart så du får pröva på yoghurten (och självklart allt annat också i matväg som du saknar)! 🙂 Oj, ni hann verkligen med mycket i Istanbul! Vart på den asiatiska sidan var ni? Kram!

Kommentera

