Dagens svåra

Alltså, hur svårt ska det vara att veta vad man vill ha, i kylskåpet? Helt seriöst – jag har nu köpt allt jag hade lust på när jag var inne i butiken. Allt från toscana kryddor till sveler, till chokladmjölk och wokgrönsaker, blomkålssoppa och ännu mer. Nu, nu när det står inne i kylskåpet har jag inte lust på en enda sak. Eller, jo – jag har ätit upp det jag förmodligen får mest ont i magen av plus hicka, alltså svelerna men inte rört det andra. Inte ens funderat på att steka eller koka, eller värma något. Ställt tillbaka tallriken som jag tog ut från skåpet… You name it. Hur kan det vara så svårt?!

Iaf, är egentligt nära döden när det gäller trötthet, och förmodligen är det därför jag inte vill äta något jag borde äta. Vi har bytt labels, alltså prislappar i hela butiken och då söndagskvällen blev sen och gårdagen lång så blir det sån idag att jag inte klarar något alls. Irriterande men inte mycket jag kan göra än att faktist lyssna på kroppen, äta socker och ta det lugnt. Mamma har passerat norska gränsen och tror sig vara här imorgon eftermiddag, så då kommer det en massa grejor som jag borde finna plats till. Men det löser sig.

Nej, nu ska jag finna motivationen till riktig mat. Hoppas jag.

Kommentera

