En dag i tålmodighetstestets tecken

Haha, jag vet inte var jag ska börja egentlig – kanske runt 8 i morse då jag sprang runt som en idiot i panik då jag inte hittade jobbnycklarna, började svettas och får svårt att andas för att inse att dom låg i fickan på tröjan, inte i byxorna som vanligt. Eller kanske då jag kom på jobb utan att bröden kommit, vilket betydde att jag måtte ringa brödleverantören och även då göra ett försök att förstå vad tjejen sa, för att meddela att Kiwi Eide inte fått bröd, så sätta på den ypperliga, supersnabba ugnen för att OM det inte skulle komma bröd i tid grädda det som fanns i frysern för att sedan slippa det då bröden kom, tja… 10 minuter innan öppningtid istället för en timme före öppningstid. Pust.

Och så var det den halvgamla mannen som knackade mig på axeln och menade att momsrabatten var bara bluff och båg, fikitva priser och lurendrejerier samtidigt som han spottade lite runt sig för att sedan vända ryggen till och gå. Pricken över i:et var fågelungen, en mås dessutom, som bestämde sig för att tralla in och se sig om runt kattmaten, eller varför inte kunden som rev sönder 3 packen med grillkorv istället för att ta 3 steg mer och hämta en orginal singel. Hahha, ja jaja. det kallas butiksjobb. Det jag däremot inte klarar av att skratta åt är datojägare som dessutom tror dom är skitkula. Nej, tummen ner.

Iaf, Brumle ligger nu och sover på mig, av någon anledning. Innan verkade han orolig så han får ligga där iaf ett tag till. Jag vet, han är bortskämd men är han min bebis är han. Och så blir det varmt. Och värme är bra.

One thought on “En dag i tålmodighetstestets tecken

Kommentera

