Ont i mammahjärtat

Kom hem från jobb idag (jul snart och med andra ord söndagsöppet) och möttes av en mindre trevlig syn, och lukt. Lilla Brum måste ha fått magsjuka eller något liknande. Av vad vet jag inte men med tanke på allt han tuggar på ute är det väl egentligt inte så konstigt. Det faktum att han fått brännsår på nosen (förmodligen har han försökt att öppna buren) gjorde honom inte mindre ynlig och det faktum att det är full storm ute ingenting lättare.

Lyckades att gå en tur på 45 minuter, vilket är ganska länge i motvind och hagel blandat med regn. Tackade för förkylningen som gör att jag bara känner 50% lukt, städade undan, la kudden han ligger på i tvättmaskinen (tack tack tack för att jag hade plasthandskar hemma) och sprutade hela lägenheten full med Jif baderum och öppnade så mycket fönster som går med tanke på all vind ute. Duschade hunden, duschade mig själv, skurade buret… Under hela tiden, kommer jag på mig själv att prata till hundrackarn på samma sätt som mamma pratade till mig när jag var sjuk. Haha, jaja. Iaf, vi är rena, jag är lite hg på jif och det är kallt i lägenheten. Brumle verkar vara på topp och jag står i valet mellan att sova, eller äta…

One thought on “Ont i mammahjärtat

Kommentera

