Dinner for 1

Det klämdes mycket på mig i Turkiet. Jag ogillar det, och faktum är att det bar är en person som kan ta på mig utan att jag känner mig okomfortabel, behöver väl inte säga vem det är. Man tyckte att jag blivit tunn, själv vet jag inte. Så redan första natten bestämde Cihan sig för att jag inte fick åka utan att ha med mig mat hem, den mat man kan ta med sig hem alltså. Jag gick med på det, om jag även fick ta med mig efterätt.

Utvalet är begränsat, såsom mina vanliga matvanor. Och visst hde jag kunnat ta mig tid och laga det här från scratch – men det blir aldrig av. Frågan är hur mycket det här som finns kvar då Cihan kommer tillbaka hit…

Kommentera

