Horseback

Jag och Brumle har just kommit från Hustad. Brumle har pipit, pratat, brölat ända rån det att vi åkte till att vi kom hem, typ… så jag antar att han ville hem och sova, eller bara var missnöjd över att stå fastbunden.  Dock är jag inte intresserad av en platt hund på vägen, men en levande en så trots alla bröl och pip stod han där han stod.

Har ridit för första gånger på 6 veckor tror jag. Med en sprek häst, och en otroligt skev kropp blev det inte så mycket annat än en joggetur men ändå gott att komma upp i sadeln. Kändes som om jag hade en kudde under halva rumpan, men då jag känner skevheten redan då jag går är det väl inte rart att jag känner det i när jag kommer upp på hästryggen.

Borde äta lite innan jobb. Brumle har redan somnat och drömmer vilt här i soffan, så det betyder nog att han är mätt. Hade Cihan varit här hade jag tvingat honom att gå och lägga sig med mig, så hade jag nog fått sova lite med, 4 timmar är lite lite. Det stör mig verkligen att jag antingen sover som klubbad i 12 timmar, eller sliter med att sova 4.

Brum har fått sin första fan bild, eller vad man kallar det 🙂 Min nyfunna vän från Trabzon är total förtjust i honom och imorse skickade hon den här, hehe. På bilden är han kanske 9 veckor, söt oskyldig (?) och så liten!

Kommentera

