Det märks inte, det syns inte på dig

Jag är mitt inne i sådana dagar, då jag har lust att spola ner telefonen i toaletten. Skrika rätt ut. Dagar då jag duschar med lyser släckt för att jag inte vill se mig själv, men likaväl står på vågen 10 gånger per dag i alla vinklar som går. Dagar då jag egentlig inte pratar, eller jo – jag pratar men jag pratar inte. Ni fattar.

I början av den här veckan, pratade jag lite med en av dom som handlar hos oss. Eller, först hade jag och hennes lilla dotter en liten pratstund, dock tröttnade hon på mig, så mamman hennes tog vid. Vi pratade lite om nyår, och hon frågade hur man egentlig orkar med distansen. Jag vet aldrig vad jag ska säga – me jag antar att man klarar mer än vad man tror. I ett svagt ögonblick sa jag, att jag var sliten, att jag är sliten inombords. All heder – för det syns inte. Jo, det syns. Du känner mig bara inte på det viset. Efter lite prat om hennes barn, och så var det dags att jobba vidare.

Men, det här tar slut snart. Efter mångt och mycket, vi fixar det här. Även om det ska till lite mycket havregrynsgröt och choklad. Det fixar sig. Och även om idag är dum, äcklig dag – så är det snart över. Da kan det bara bli bätttre.


På besök hos Atatürk, hösten 2011

 

2 thoughts on “Det märks inte, det syns inte på dig

  1. Usch, jag förstår dig så väl… Man förstår inte hur man egentligen orkar, hur man finner energin till att stiga upp på morgonen, men den där lilla känslan, den där planen om att Dagen snart kommer igen då man får gå i samma fotspår och andas samma syre gör att man inte har ngt val. Man måste klara det… Usch, kommer så väl ihåg hur det kändes innan min man flyttade hit. De tårdrypta kvällarna och kalla nätterna, hur man aldrig kunde slappna av riktigt även när man sågs, för varje sekund som gick var ännu ett avsked närmre… Men man fixar det, för kärleken är den starkaste kraften som finns… Det är ingen tröst jag vet, men för känner med dig och jag förstår dig så väl… tänker på dig!

Kommentera

