Skratta eller gråta?

Gluttade på Medium och promenader med hunden innan jobb. Nä r jag väl kom dit och stått i posten i ca 20 minuter gratulerade en äldre kvinna mig. Jag fattade ingenting. Jo, men jag var jo svensk! Eeh, jaha? Ja, gratulerar till den lilla prinsessan? Eeh… ohja. Jaja. Jag förklarade att jag inte bryr mig så mycket om just sådant och försökte g henne kvitteringen. Då blev tanten arg. Hon hade minsann fått sms tidigt i morse av sin svärdotter som bor i Sverige och dom var SÅ glada. Ohja. Så trevligt. Ja, tydligen borde jag också vara det. Men jag kanske inte uppskattade mitt land.

Och så gick hon. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Men med tanke på att det var massor med folk, valde jag att le.

Och förresten, om ni kommer på att ni skulle ha handlat, en hel vagn med olika saker – och kommer till butiken två minuter innan stängsningstid (2300) trots att den varit öppen sedan klockan 0700, snälla vänd om och kom tillbaka nästa dag.

Kommentera

