första maj tvåtusentolv

Solen skiner, det är faktist himla fint väder ute. Gissa vad jag gör? Eh jo, sitter inne. Är väl allt annat än pigg. Igår började jag fundera på om jag skulle ha haft klippkort hos legekontoret OCH apoteket med tanke på att jag var inom för 4e gången på 2 veckor. Huvudet dunkar, igår hade det säkert varit mindre ont att bara slå mig medvetslös. Så efter ännu en doktor, en konsultation med Molde sykehus fick jag med mig 2 olika mediciner hem, totalt 5 tabletter per dag i 10 dagar, vilket jag tycker är ganska mycket, en sjukskrivning och en ny legetimme om lite mer än en vecka. Plus en rekommendation om en CT. Hey, det är väl vad som sker när man varit sjuk i 6 veckor.

Iaf, 1a maj idag. Röd dag och alltså helig dag vilket betyder ledigt för typ hela Norge. Brumle har fått sig en dusch med Cihan sitt turkiska örteschampoo (det enda Brum inte får utslag av) och jag som trodde han skulle bli sur, blev istället full av energi. Dock blev han nog lite missförnöjd när jag tog av honom tröjan han fick på sig efter duschen. Tullball. Nej, dags för mer piller. Men innan dess borde jag hitta något att äta till dem, och så ut meed herr fyrbent. Ching!

En liten reminder, kanske såhär speciellt nu när sommaren börjar komma. Sträckmärken, mage, för lite kurvor eller för mycket – everybody is beautiful!

Kommentera

