Måste man, så måste man…

Det är över ett år sedan jag köpte ordentliga skor. Så med andra ord var det ingen väg tillbaka när jag idag knappt kunde gå normalt i mina gamla slitna Nike. Så jag tog med mig dessa hem. Dem är lite stor, 37,5 när jag egentlig använder 36,5 mn det går knappt att få tag på plus att dem håller lite längre i en storlek större. Mina andra var lika stora, och faktum är att jag aldrig haft ett skavsår i dem.  Då jag överpronerar, vilket gjorde det extra ont i slitna skor, går jag nästan bara i Nike sina Lunarglide. Mina förra var +2, dessa är modellen som kom efter. Om dem är behagliga? Om dem är sköna? Ohja! 1400 nok kostar dem. Om jag hade råd? Egentlig inte. Streetskorna beställade jag på internet och med alla rabatter landade dem på 124,5 nok.

Brumle har suttit ute i några timmar och nu kommit in, helt utslagen. Mycket att se på, mycket att vakta på. Trots att han haft skugga blir det nog en del varmt med. Jag har tagit min första hyperdyra tablett (en tablett kostar i snitt 30 kr)  och det känns som om hjärtat ska komma ut ur bröstkassen, samtidigt som den gör mig sinnsykt trött. Ska äta lite tänkte jag. Värmer pizza i ugnen. Lite senare blir en tur med Brum. Ingen lång som jag först planerat men men… (Ser ni Brumles öronfel?)

Kommentera

