På tur med en köttkaka

Vad gör man när hunden sticker av, och inte kommer tillbaka? Jo, man plockar fram en köttkaka ur frysen och går en tur. Först väntade jag lite. Gick ut och ropade, men inte. Så till turen. Man känner sig dum med ett koppel i ena handen och en köttkaka i den andra. Om jag fann honom? Jo, en gata ned. Han satt i en blomsterrabatt och såg ut att se på något. Tyckte det var hur kul som helst att mamma kom, och så gott det var med köttkaka!

Väl hemma åkte han in bur, då dem ordnade lite med dörrkarmen. Dritsur, pipande. När han väl tystnade och det gick att stänga ytterdörren fick han komma ut, kröp rätt upp i soffan och somnade. Kids! Jag som tänkt laga pajdegen idag och bara ordna resten imorgon men nej. Lite sent att börja med det nu…  Fryser som en nakenhund gör jag dessutom. Distansen sliter. Jag trycker på paus och har av ljudet. Tuggar lite halvstressigt på det 3e äpplet. Rabarberpaj i morgon. Med hemmalagad vaniljsås. Hell yeah.

Kommentera

