Alien

För första gången på länge känner jag mig som en utlänning i Norge. Alltså, jag trivs bra, och jag vill bo här. Jag pratar nästan mer norska än svenska, jag börjar förstå hur myndigheter fungerar och sån. Iaf, idag har jag bokat tid på Svenska Ambassaden. Jag ska då förnya mitt pass, och det som skiljer mig från dem flesta jag har runt mig nu är att istället för att gå till polisstationen som är 10 minuter bort, måste jag ta flyget till Oslo, på något sätt finna fram Ambassaden, min ambassad och ge fingeravtryck, ta bilder och så fluga hem för att 2 veckor senare flyga tillbaka till Oslo, igen vara en vilsen trollunge i stora staden och hämta mitt pass. Precis som när Cihan ansökte om visumet nästan, fast minus intervjun da, plus det faktum att jag vet att jag faktist får det. Funny! Nu hoppas jag bara på att bilden dom tar den här gången blir bättre än den som sitter i den gamla passet. Och att det är fint väder i Oslo dem dagarna jag ska dit. Och det vore jo sjukt kul om någon jag kände skulle dit samtidigt da, men det sker väl inte.

Imorgon ska jag btw försöka mig på jobb. Satsar på att det går bra.  Är ganska less på att vara hemma och se på tv. Dock så ska ju inte sticka under stolen att jag vänt en del på dygnet. Men då det mest är senvakter på schemat i veckan går det kanske bra?

Kommentera

