Lördag

Vaknad i morse, klockan va sådär lite efter 5. Av ren vana, när ögonen vant sig till ljuset och jag förstod att jag var vaken, insåg jag på texten på telefonskärmen att jag skickad ett sms i sömnen, igen. Som tur är, är det alltid till samma person, men den här gång på turkiska, i sömnen skriver jag vanligtvis på engelska eller svenska. Men inte inatt. Klockan 5 imorse läste jag svaret som kommit bara några minuter efter att jag sent iväg vad jag hade på hjärtat. På facebook visserligen, men det spelar ingen roll.

Saknaden river i mig idag. Jag tänkte bedöva dig med att baka lite tills att mamma kommer. Det är säkert bra att ha lite sånt i frysen till att hon kommer, eller om någon annan kommer. Det enklaste är såklart att sitta här i soffan och se på Greys. Jag har en sjukt lust att handla sängkläder för 1000tals kronor, lust på nya kuddar och inte minst en ny soffa. Så, jag tänker mig att Lemonies låter som något positivt, och solskensaktigt. Tänkte laga dubbelsats, och ta bort citronen från den ena satsen? Varför inte?  Black and white liksom.

Fast jag tror jag ska fortsätta sitta här lite. Se Greys. Mysa med Brum.

Kommentera

