Oslo igår

Oslo igår var… tja. Jag är ingen byjenta. Jag är ett skogstroll. I sann skogstroll anda tog jag fel trikk och fick lov att hitta en taxi. Detta efter en ganska tung flyg och tågresa, och enligt Svenska ambassadens hemsida var det viktigt att vara i tid. Så när jag ramlade in på ambassaden en minut sen, och möttes av en skäggig lite feminim man med stockholmsk dialekt. Före mig i kön var en indisk familj, som manglade papper och personbevis. Nu ska jag understryka här att jag stressat mig in på skattekontoret i Oslo för att skriva ut ett papper där som jag inte fick med mig, vilket dessa indier alltås inte hade. Och likaväl fick dem ordna sig ett pass, utan personbevis och utan de norska upplysningarna. Jag fick vänta en halvtimme innan dem tog emot mina papper, tog passbild och fick skriva under. På passbilden är jag sjukt skev i ansiktet och i axlarna, man ser typ att jag har bihålebetennelse på vänster sida och att jag är kass på att plocka ögonbrynen.

Statusen idag är följande; Aouh. AOUH!

Har dock tagit mig till legen, en dansk norsktalande sådan idag. Gått en tur och två med Brumle och pratat med NAV 3, eller 4 gånger idag. Brumle har käftat på hunden som grannen passar, som är av storlek mycket större. En boxer hanhund som medans Brumle käftade bara stod och såg på min lille krigare som om han var dum. Ska tilägga att Brumle var lös och boxern var fastbunden. Vad jag hört är han heller inte kasterad så 1 -0 till boxern! Varför är Brumle inte så flink?

Skamvrån?

Kommentera

