Fuck Cancer

För ganska länge sedan blev min mamma friskförklarad från sin livmoderhalscancer. Det var aldrig tal om att hon inte skulle klara sig, att hon inte skulle bli frisk men likaväl så är det något som jag ser till att minnas – Mamma blev frisk igen. Mamma överlevde en sjukdom som många dör av.

Ung Cancer, är en organisation som säkert många är känt med idag. Dem fokuserar på unga människor och deras anhöriga som drabbas, och gör ett kanonjobb. Nästa gång jag ska ha en tröja, tänker jag beställa den från just dem. För att ge ett bidrag, och för att sprida budskapet även om inga i min närhet just nu är drabbade.

Gör det du med.

Kommentera

