Måndag

Hade egentlig ganska stora planer för dagen. Powerwalk, matlagning, städning. En powerwalk till efter det. Men, istället ligger jag pall. Trycket i huvudet är värre än på länge, smärtstillande funkar lika mycket som sockerpiller och det faktum att det inte är först dagen utan snarare 73e, är jag less. Less på att vara sjuk, sliten och att gå på halvfart. Inte nu för att allt jag gör är att sitta i soffan och tycka synd om mig – för att fungera normalt en dag, offrar jag dagen efter. Tröttsamt, minst sagt. Men, dagens klagan är över.

Har varit ute med Brumle, som inte är allt för keen på vädret – molning med regn hängande i luften. Jag funderar på lite mat, det hade varit smart att laga lite och frysa in men jag vet inte om det blir idag. Har iaf fått fylla frysen med fika till att mamma kommer. Igår bakade jag och Linnea boller, och bullar med vaniljekräm och hallon. Plus det faktum att jag har filodeg i frysen, plus blåbärskaka och lite pogaca. Nog det, eller hur? Det hade väl säkert suttit fint med en del köttfärsbiffar med, men later. Måste ha lök liksom.

Nej, lite Brumle kos då kanske?

Kommentera

