Eeeh?

Kom i samtal med en äldre man idag, när jag var ute med Brumle. Han skröt lite med två lägenheter i Turkiet, och det utvecklade sig därifrån. Det hela slutade dock med att han var en räddare i nöden för norska jenter, han räddade dem från våldtäckter och från pengakåta turkar. Tonen började med andra ord bli allt annat än trevlig och jag kände att jag blev irriterad.

Varför, äga två lägenheter i ett land, på en turistort om du endast bara pratar om dem dåliga sidorna? Och varför åka dit 6 gånger om år om turkarna är sådana hemska människor, som han antydde. Jag sa ingenting, har sett det förut. Europer som köper lyxlägenheter men inte vill att turkar ska komma in på området eller i deras trappuppgång, även om dem betalat lika mycket som dem för sin lägenhet. Dem som känner att dem måste rensa poolen efter att landets invånare badat i den. Varför då åka dit en gång? Vad är vitsen?

5 thoughts on “Eeeh?

  1. Tyvärr ser och hör man dessa individer som tycker de är kungar och ser ner på allt och alla. Det spelar ingen roll hur många gånger de åker till Turkiet för de kommer inte att lära sig någonting.

    • Helt sant Birgitta! Det är minst sagt frustrerande att ha sådana som dömmer och alltid ska veta bäst. Du kan ju gissa vad hans reaktion blev när jag sa att Cihan snart ska komma hit? Jo, då var det så mååånga jenter som blev lurade, jag var väl ikke en av dem? Suck. Om folk bara kunde ha lite.. ettiket!

      • Ha ha ha, jag är av en äldre generation än dig men har också funnit kärleken 😉 som dessutom är hm något yngre än mig. Vi har känt varandra i 7 år, jag lämnade honom för åldersskillnaden, inte brist på kärlek. Men vi fann varandra igen och det var som att gå tillbaka i tiden, 4 år, kärleken har funnits hela tiden och nu vill vi inte leva ifrån varandra längre då vi förlorat 4 år. En ring i juni nästa i september. Det gäller att VÅGA satsa oavett vilken ålder man är i. Har man funnit sin stora kärlek ska ålder, relion, ursprung m.m. inte spela någon roll. Lycka till i ditt liv. Jag ska Leva även om det får bli med rullator :D.

        PS. Du kan ju gissa vilka reaktioner jag väntar på den dag omgivningen ser oss tillsammans, men det bjuder jag så gärna på. Det gäller att gå sin Egen väg i livet, det har jag alltid gjort.

      • Let em talk, let em talk, let em talk, let em talk
        Like we don’t hear what they saying
        Let em walk, let em walk, let em walk, let em walk
        We’ll just drive by and keep waving

        😉

Kommentera

