Hej

Egentlig äär det väl dags att börja blogga igen, eller? Jag minns inte sist jag haft ett sådnt långt uppehåll men – vem är egentlig intresserad att läsa om senvakter på Kiwi och bihåleinflammationer och allt vad det medförer? För att vara ärlig så har inte jag det. Men! Nu börjar det hända något, och sån egentlig så händer det lite för mycket på kort tid. Inte för att det är dåligt – men jag klarar inte helt att takla stressen runt det, ännu.

Sån allmänt betyder slutet av November extra press på jobbet, det är folk som ska hämta packet, lämna paket. Dem som postade ett brev förra veckan som inte kommit fram. Och glöm inte dem som hamstrar familieribbe och pinnekött. Dock går tiden fort, och veckorna flyger. Good good! Me like! Brumle har förhoppningsvis växt klart och har som vana att jaga fåglar i flexiband – speciellt på morgonen när jag inte riktigt vaknat. Med morgon menar jag efter kl 10. Då jag börjar jobba tidigast 15 varje dag och inte är hemma före 23.30, och inte sitter ner före 00.00 så blir det lätt så. Jag kan inte sova direkt efter jobb… Ni ser mönstret.

Iaf, det som sker, för det sker faktist något! Efter många mejl och telefonsamtal har vi äntligen fått klara besked om hur vi ska gå till väga med uppehållstillstånd, eller oppeholdstilatelse som det heter på Norska. Det börjar enkelt – med ett vanligt C -visum. För er som inte pratar ambassad och UDI språk så betyder det ett vanligt turistvisum. I och med att jag är svensk, tiddeloo, så går vi under lite andra regler än om jag hade varit norsk – eller om jag bott i Sverige.

Jag har idag skickat iväg papper på att jag är godkänd som garantist – igen. Även om ambassaden menade att det inte behövdes men att UDI sa att det skulle göras enligt textboken. Jag är äckligt nervös angående dessa papper då Cihan behöver dem ganska snabbt har jag skickat dem med vad som så fint kallas – quickpack dokument. En fin 500 lapp kostade det, för 4 papper… Yeeey!

Nej, fortsättning följer. Jag borde ha mig i säng med tanke på att jag borde göra annat än att sova innan jobb imorgon. Tjing!

Kommentera

