Stolt över mig själv

Det var kallt natten till idag. Sån att det knäppte lite i väggarna. Och med det kunde jag inte låta bli att tänka på vintrarna i Sverige, i lilla Robertsfors. Där det är dubbelt så kallt, minst, och mycket mer snö. Här är det dock betydligt mer fukt i luften, så det känns omtrent lika kallt som 20 minus, när det ”bara” är  10 minus. Lukten av kaffe och värme som slår emot en när man kommer in i köket, knäppningarna i väggarna när värmen sprider sig.

Och där någonstans började jag fundera på mig själv, och vad jag åstadkommit. Jag har varken köpt hus, eller gått på universtet. Har inte barn, toppjobb eller backpackat runt jorden. Men, det jag har gjort är faktist att bygga upp ett nytt liv, i ett annat land, med stöttepelare runt mig men det jag har byggt upp, harjag byggt upp själv. Jag har fullt jobb, en fin lägenhet, en halvt skvatt gal hund som har världens finaste hjärta. Inte minst har jag faktist gjort det jag sa att jag skulle göra, jgag skulle bort. Jag skulle inte bo kvar i Robertsfors. Umeå var heller inte långt undan nog. Och hej, se på mig! I did it. Och vet ni vad, jag är stolt över mig själv!

DSC_1074

One thought on “Stolt över mig själv

Kommentera

