Upp tidigt

Jag steg upp tidigt idag. För att vara mig alltså. Klockan halv 9 imorse pep telefonen, snarare expoderade då min kjäre skulle säga att han var vaken (chock!) och påväg ut (chockchockchock) för att ordna det sista med papperna som ska med till ambassaden. Jag steg upp, öppnade upp Brumle sitt bur som inte förstod något förrän jag la mig på soffan, vilket gjorde att han tog sin plats. Japp, ihopsnurrad i min magkrok låg vi och såg hur solen steg upp sådär romantiskt, och så somnade vi igen. Vaknde klockan 11. Räkns det fortfarande som om jag steg upp tidigt?

Kommentera

