Schampoo är inte bara Schampoo

Jag har länge varit missförnöjd med schampoot jag använt i ca  9 månader. Jag köpte Tig’s Dumb Blonde och den funkade ett tag, till att jag blev sjuk,  vilket var i slutet på april. När jag var i Turkiet kunde jag inte använda det alls, utan köpte ett billigt balsam och skippade schampoo totalt, och fick ett bättre resultat. Men, kan säga att mitt blonda hår bara har blivit gulare och gulare och styggare och styggare. Jag har i perioder bara använt babyschampoo på grund av att min hårbotten tog helt av, jag hade öppna sår och vaknade med blodiga naglar om nätterna. Mys, eller nej.

Så tog jag kontakt med min frisör, som vanligt måste jag vänta till sista elit, när jag provat allt jag kunde utan att be om råd, och kom hem med ett schampoo från Joico. Det sägs att det inte är någon större skillnad på schampoo man köper i vanlig butik och hos frisör men jag nektar att tro på det. Okej, jag har inte tvättat håret mer än en gång med det nya men det faktum att håret inte är som tuggummi, hårbotten inte svider eller kliar plus att mitt hår är luftigt och lätt… Jag är alltså väldigt positiv. Jag valde Joico Color Endure, som är ett violett schampoo, och balsamet under samma namn som är lite lavenderfärgat. Ska bli spännande att se hur blondfärgen reagerar på just det faktum att det är ett blåschampoo.

Jag kunde ha gått på internet och beställt stora flaskor av det här schampoot, och betalt samma summa pengar, men valde alltså att köpa det på salong – för att vara säker på att det är äkta vara. Iaf. Joico Color Endure. Min nya bästis!

Kommentera

