10 dec 2012

Så, klockan 11 turkisk tid idag hade C intervju på den norska ambassaden. Dem hade ändrat intervjuteknik sedan sist han var där och var betydlig mer trickiga och ställde enkla frågor men formulerade dem svåra. Dem frågade bland annat om Cihan visste hela mitt namn (hallååååå??) och jag log när han upprepade sitt svar – jag kan inte annat än att älska när han säger hela mitt namn, på knaglig svenska. Summa sumaron, det gick bra. Okej, greit – det är kanske ”bara” ett turistvisum men det är också ganska mycket mer.

Iaf, det ser positivt ut. Alla papper var på plats förutom 4 passbilder, vilket vi såklart inte ordnat men det var inget direkt problem heller. Det kunde han lämna in senare, fram till kl 16 – greit liksom! Med andra ord så började dagen bra, jättebra. Vi har skrattat på telefon flera gånger gånger idag, och tydligen har jag nu också en julklapp som ligger och väntar på mig i Turkiet. Tihi.

Så, behövde jag ägg. Brumle behövde dessutom ut en tur, det snöade och heller inte lite. Stora snöflingor som sakta dalade ner. Jättemysigt, dagen var fortfarande bra. Så kom jag in på jobbet (ända butiken där jag kan lämna Brumle inne, då det är i ett köpcenter och han kan stå i entren) och där… kan man säga att det vände. Faktum är att jag måtte baka, och ringa C ytterligare 3 gånger för att faktist bli ordentlig glad igen, men sagt och gjort.

Kakorna/kexen är lika goda som vanligt. C lyfter från Ankara om en lite timme och vi är ett steg närmare än vad vi var igår. Och… inte minst – jag sa ifrån på direkten istället för att svälja. Produktiv dag!

One thought on “10 dec 2012

Kommentera

