Mitt i mellan

Brumle är som sagt en blandras – enligt uppfödare av italiensk mynde och kinesisk nakenhund. Det som är, är bara att ingen av dem hundarna ska, om dem inte är ”defekta” vara över 5 kg och inte över 38 cm i mankhöjd. Brumle är ca 9 kg och når mig lite över knäet – alltså är hn högre än 38 cm i manken. Inte nu för att det gör mig något, men när täcken och kläder defineras i ras, så börjar man jo undra. Han är mindre än en whippet som är snäppet större än en italiensk mynde, men större än just italiernaren.

Ehm ja… Just nu använder Brumle storlek 50 i ett täcke från Hööks. Det är några cm för långt i ryggen men jag är rädd att storleken som är mindre är för kort, men alldeles för vidt i bogpartiet, såpass att han ibland får ut ena frambenet i halsen – inte kul, och inte varmt!

Kollar vidare. Klarar inte tanken att babyen min ska frysa!

DSC_0807

Kommentera

