fuck cancer

För ett tag sedan, blev en vän till min mamma sjuk. Hon fick en kort varsel på att förbereda sig på att säga hejdå, men kämpade på – längre än någon någonsin trodde hon skulle göra. Tills idag. Och jag förstår inte helt vad som hände. Denna kvinna var typen av människa som skulle bli gammal. Som var nyttig och sund och älskade livet. Som var nyfiken och ville lära sig mer, och mer.  Hon ville verkligen leva, på så många fler sätt än många andra människor någonsin vill.

Jag ryser. Fastän jag inte träffat vedrörande på fyra år, men likaväl. Jag tänker på mamma som sparkade cancern i arslet och överlevde. På mamma som fortfarande här trots att det inte är en självklarhet.

Jag har kramat om C extra hårt. Jag stressar angående att UDI är knäpptysta, men just nu så blev allt bara så påtagligt att livet är inte så självklart som vi många gånger tror. Med det – take care of each other. Säg det du tänker på. Ta vara på dem goda dagarna. Lär från dom onda.

Och inte minst – FUCK CANCER

Kommentera

