I precis det andetaget

Om du kunde gå tillbaka, välja en period eller händelse i ditt liv, var skulle du gå. (Gå vidare, tänker du nu. Inte tänk tillbaka på vad som varit)

Jag hade stoppat i Jomyra. Med en mule tryckt mot mitt bröst. Med lukten av tee trea oil och äppelcidervinäger. Med hennes mjuka päls och stora huvud tryckt mot mitt bröst.

Jag hade tränsat henne med lös nosgrimma och tagit mig upp barbacka. Skrittat över åkern i skogen på långa tyglar med hjälmspennet öppent och en hand på hennes hals. Jag hade lutat mig fram och stöttat mig på hennes hals. Jag hade dragit in den varma sommarlukten av häst och viftat bort en fluga och dödat en mygg eller 2. Hon hade vid en tidpunkt stoppat och vridit sitt huvud för att peta lite på min fot med sina läppar. Solen hade gjort hennes hårem glänsa som koppar innan vi skuggan tog över.

Och precis där hade jag stannat nu. I tystnaden och i den rytmen. I det andetaget. ♡

Kommentera

