Friday

Även om jag för tiden inte gör så mycket, är jag glad att det är fredag. Det är inget jag är stolt över, att jag inte gör så mycket, men för tiden är det nog att faktist ta ut Brumle. Jag tvingar mig själv att gå genom centrum dagtid där det är människor, för att jag vet att jag måste. Även om hjärtat bankar, även om jag inte får till att andas ordentligt. Jag gruvar mig för att ringa samtal och för att öppna datan varje morgon. Kanske därför att verkligheten finns där, och det betyder att allt som hänt faktist hände?

Hursomhelt, fredag. Det betyder att det är lördag imorgon. Det betyder att imorgon visas 5 avsnitt av Greys Anatomy efter varandra på Bliss. 5 avsnitt som jag redan sett, mer än 2 gånger förut. Men det är något att försvinna in i. Tänk om det var sant, tänk om det var en verklighet, då hade det jag känner och hur jag mår inte spelat någon roll. På lördagar är det ingen som skickar mail. Ingen har telefontider på lördagar. Ingen ringer mig på lördagar och ger mig besked att det är ca 6 månaders väntetider på ditten och datten. Efter lördag kommer söndag. Söndagar är ok. 

Jag minns när helger och fridagar skrämde skiten ur mig. Hur jag begravde mig i jobb, och hur dåligt jag än mådde smilade mig genom långa dagar. Det är inte precis så längre. Faktum är att jag precis nu bara vill försvinna. Inte sova. Men låsa in mig i ett mörkt rum och bara stänga av. Inte känna något. Inte se någon. Inte prata. 

Bild

4 thoughts on “Friday

    • Ok, jag förstår. Hoppas bara att du finner styrkan snart igen och att du hittar tebax till en fungerande vardag. Bara hojta om du behöver prata av dig, whenever! KRAM

  1. Som jag skrivit innan vi känner ju inte varann. Men jag tycker inte om att läsa att du mår dåligt. Menar inte att man inte ska tala om hur man mår nej inte alls så men jag vill och hoppas att du ska må bättre:) Väldans tur att du har din trogna vän Brumle och om jag förstått rätt så är även din man i Norge? Hur som helst sköt om dig och hoppas du snart får känna dig vad ska man säga gladare och att livet har sin charm:) Kram

Kommentera

